| NEXA
Új Dimenziókat Nyit a CRM és a Mobilalkalmazás Összhangja
A mai gyorsan változó világban a digitális átalakulás nem csupán egy lehetőség, hanem létfontosságú. Az elmúlt időszakban több ügyfelünknek is segítettünk digitálisan átalakítani a field sales területét. Ezekből az egyedi szoftveres megoldásokból szeretnénk most megosztani néhány tanulságos funkciót, hogy ötleteket adjunk hasonlóan innovatív elképzelésekhez.
Új Eszközök, Új Lehetőségek
A folyamat nagyon egyszerűen leírható: a vállalat által használt jelenlegi CRM rendszertől függetlenül, vagy azzal összekapcsolva, összehangolva fejlesztünk egy vezetői igényekre szabott különálló Field Sales CRM modult. Ehhez a képviselők által használt mobilkészülékek adják a feldolgozandó adatokat.
A vállalati mobilkészülékek operációs rendszere lehet iOS, vagy Android is, ez adott minden egyes vállalatnál és mi ezt vesszük alapul.
A Field Sales CRM modul és a képviselők által használt mobileszközökön futtatható field sales mobilapplikáció összehangolt működése az adatgyűjtés és az információáramlás gyakran komplex kihívását képes kezelni.
Az alkalmazásaink lehetővé teszik a képviselők számára, hogy valós időben rögzítsék az adatokat és információkat, amelyek rögtön láthatóvá válnak a CRM rendszerben. A vezetők számára pedig a CRM rendszer valós idejű betekintést nyújt a munkatársak tevékenységébe, így a lehető leggyorsabban reagálhatnak a változásokra.
Az Adatvédelem és Személyiségi Jogok
A fejlesztések során, ügyfeleink kérése szerint kiemelt hangsúlyt fektettünk a GDPR előírások betartására és a személyiségi jogok tiszteletben tartására. Így a mobilalkalmazás például csak a partner-üzletekben tartózkodás idejében küldi el a képviselők lokációját a CRM rendszerbe. Ezen felül, az alkalmazás segítségével a képviselők napindító, napzáró tevékenységeket rögzíthetnek, melyből a vezetőség munkaidő-riportot készíthet.
További Funkciók: Minőségbiztosítástól a Riportokig
A CRM rendszerben a vezetőség például digitális kérdőíveket is tud készíteni minőségbiztosítási vagy egyéb témakörökben, melyekre a képviselők látogatás közben válaszolhatnak. Emellett a rendszer dedikált, személyre szóló vagy tömeges üzeneteket is képes küldeni valós időben a képviselők készülékére, amelyek zárolt készülék esetén is olvashatóvá válnak (opcionálisan).
A képviselők a partnerek üzleteiről fotókat és azonnali megjegyzéseket is rögzíthetnek, melyek az adott partnerhez kapcsolódnak. Ezenkívül a rögzített információk akár továbbíthatóak is a vállalat által használt más CRM rendszerekbe.
A vezetők automatikus riportokat kaphatnak a rendszerből a beállított időszakokra, illetve manuálisan is lekérhetik a kimutatásokat. A képviselők aktuális tartózkodási helye a GDPR szabályokat betartva, térképes formában is nyomon követhető a CRM rendszerben.
Költséghatékony Megoldások
A fenti fejlesztések igénytől, platformtól és funkciótól függően már pár millió forintos fejlesztési költséggel is elérhetőek. Az eredmények azonban meghaladják a befektetést: növekvő hatékonyság, gyorsabb reagálási idő a piaci igényekre és a piac változására, pontosabb és egyszerűbb adatgyűjtés és adatfeldolgozás.
Ügyfeleinktől kapott visszajelzések alapján már pár fős képviselői csapat esetén is gyorsan megtérül az informatikai fejlesztés, hiszen azonnali előnyöket biztosít a rendszer, továbbá az életszerű visszajelzésekre gyorsan tudunk reagálni egy-egy új funkció belefejlesztésével.
A Piaci Trendek és a Jövőkép
A digitális transzformáció nem hagyja érintetlenül a field sales területét sem. A technológia fejlődése nem csupán az adatrögzítést és -elemzést, hanem az üzleti folyamatok egészét forradalmasítja. A natív mobilapplikációk és a felhő alapú CRM rendszerek előretörése óriási lehetőségeket rejt a jövőben, nemcsak a hatékonyság növelésére, de az ügyfélélmény javítására is.
A jövőben a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) egyre nagyobb szerepet fog betölteni a field sales területén. Ezek az eszközök nem csupán a manuális feladatok automatizálásában segíthetnek, hanem olyan mélyreható elemzéseket és prediktív modelleket is lehetővé tehetnek, melyek eddig elképzelhetetlennek tűntek. A real-time adatgyűjtés és -elemzés alapján a képviselők azonnal képesek lesznek alkalmazkodni a változó körülményekhez, legyen szó akár a piaci trendekről, akár az adott ügyfél igényeiről.
Emellett a digitális eszközök egyre személyre szabottabbá teszik az ügyfélélményt. Az AI-alapú megoldások segítségével a képviselők a személyes találkozók során is jobban megérthetik az ügyfelek igényeit és preferenciáit, és ennek megfelelően alakíthatják az ajánlataikat. A jövőben tehát várhatóan egyre több olyan megoldás fog megjelenni a piacon, mint a miénk, melyek nem csupán a cégek, hanem az ügyfelek számára is hatalmas értéket képviselnek.
Végül, de nem utolsósorban, a digitális technológia segít a fenntarthatóság előmozdításában is. A papír alapú adatgyűjtés és dokumentáció helyett a digitális megoldások környezetbarátabbak, és a gépkocsik használatának optimalizálásával is hozzájárulhatnak a zöldebb működéshez.
Összegzés
Mint látható, a technológiai fejlődés új dimenziókat nyit a field sales területén és izgalmas idők állnak a terület előtt. Szoftverfejlesztőként lelkesen várjuk a jövő kihívásait, és büszkék vagyunk arra, hogy a digitális transzformáció élvonalában segíthetünk ügyfeleinknek a siker elérésében.
Amennyiben Ön Field Sales, vagy vállalatvezető és az elképzelése alapján hasonló fejlesztésekre van szüksége, úgy szívesen segítünk a megfelelő megoldások kialakításában. Lépjen velünk kapcsolatba, és együtt találjuk meg a legoptimálisabb megoldást. A mi sikerünk az Ön sikere is.